Hoe blijf je gezond en wel

Plantaardige producten

Of je nu veganist bent of voornamelijk vlees eet, het is belangrijk om te beseffen dat het eten van te veel plantaardig voedsel je lichaam een aantal vergelijkbare problemen kan bezorgen die niet te wijten zijn aan de calorie-inname, maar eerder aan het gebrek aan alkaliteit in het lichaam. Wanneer het lichaam noch alkaliteit, noch zuur heeft, kan het zich vermoeider en slijmeriger voelen, sommige mensen zullen aan depressies gaan lijden (wat alle op dieren gebaseerde diëten schijnen te bevorderen), en in extreme gevallen zijn er gevallen geweest van mensen die vergiftigd werden door hun eigen sappen.

Als iemand die een hoofdzakelijk plantaardig dieet heeft omarmd, kan ik categorisch zeggen dat het gebruik van technologische hulpmiddelen in je dieet om de alkaliteit en alkalische niveaus in je lichaam te behouden niet alleen onnodig is, maar zelfs schadelijk voor je welzijn. Het behoud van de alkaliteit is uiterst belangrijk, vooral om te voorkomen dat je ziek wordt tijdens een dieet van welke soort dan ook; het betekent dat je slechts minimale hoeveelheden vlees moet consumeren, en nog minder zuivel.

Intussen suggereren sommige wetenschappers dat alle plantaardige voedingsmiddelen een verschuiving hebben ondergaan in de structuur van het voedsel dat ze bevatten, die noch aanhangers van veganistische of vegetarische diëten noch mensen die leven op basis van een hoofdzakelijk plantaardig dieet ten goede komt. Deze verschuiving treedt op wanneer veganistische en vegetarische diëten gecombineerd worden met eiwitrijk plantaardig voedsel. Weet dat ik niet zeg dat veganistische en vegetarische diëten slecht voor je zijn, maar ik moet je wel aanraden om een plantaardig dieet te volgen als je gezond wilt blijven.

Hier is waarom je dat zou moeten doen:

1. Alleen plantaardig voedsel bevat alkaliniteit en zuur. Daar zijn een aantal redenen voor, waaronder bepaalde voedingsmiddelen die we regelmatig eten, en ook de manier waarop je lichaam werkt.

2. Als u echt gezond wilt blijven, moet u uw regelmatige consumptie van vlees vermijden, en vooral van vlees dat veel voorkomt, zoals spek, ham, hotdogs, enz. Deze lijst is niet compleet; je kunt eindeloos doorgaan met het opsommen van de vele gezondheidsgevaren die aan vlees kleven. Ik zal daar in dit artikel niet op ingaan.

3. Een andere reden waarom je lichaam zuur wordt wanneer je een typisch vegetarisch of veganistisch dieet volgt, is omdat deze diëten zwaar gebruik van sterk zure en verzurende voedingsmiddelen vermijden.lucht, wat een zeer vitaal element in je lichaam is. Zelfs een klein percentage van sommige vissen zoals astunas en makreel hebben extreem hoge zuurgehaltes.

4. Vlees heeft vrij hoge hoeveelheden alkaliteit, maar de alkaliteit van groenten is iets hoger. Dus hoewel u op de korte en lange termijn gewicht kunt verliezen, is dat niet zo belangrijk voor uw gezondheid als het hebben van een hoger alkalisch niveau in uw lichaam.

Dit niveau is belangrijk voor:

4. problemen met de referentienieren

5. Infecties van de urinewegen

6. Kanker door blootstelling aan ultra-vitamine A

7. Verlaging van de bloeddruk als gevolg van een verminderd risico op stolsels

8. Afname van het risico op het ontwikkelen van ernstige hartziekten

Verander uw dieet en uw levensstijl door zoveel mogelijk alkaliserende voedingsmiddelen in uw dieet op te nemen. Groene bladgroenten en andere vezelrijke voedingsmiddelen zijn daar een goed voorbeeld van. Uw lichaam zal u er dankbaar voor zijn!

Lees meer:
Fermentatie
Plantaardige producten